Riskiryhmä

Stadin Slangin ”Riskiryhmä”.

 ”Koskaan ei ole liian myöhäistä.”

Jos olet perusterve, voit kuntosaliharjoittelun aloittaa myöhemmälläkin iällä. Liikuntatutkimusten mukaan iäkkäiden henkilöiden tyypillisin liikkumismuoto dallaaminen, on viime vuosina skäfännyt huolestuttavasti. Eläkeikäisten 65–84-vuotiaiden äijien osuus on pudonnut 68:sta 60 prosenttiin viidessätoista vuodessa. Kuitenkin tutkimus osoittaa, että kuntosaliharjoittelu on lisännyt suosiotaan iäkkään väestön keskuudessa.

Iäkkäiden terveysliikunnassa suositellaan kestävyysliikunnan lisäksi säännöllistä lihasvoima- ja tasapainoharjoittelua toimintakyvyn ylläpitämiseksi ja kaatumisten ehkäisemiseksi. Senioreille suositellaan säännöllisiä, vähintään pari kertaa viikossa tehtäviä lihasvoimaa lisääviä ja tasapainoa betraavia harjoituksia.

 Nyt Stadin Slangi ry ja Bodybuilding Club ry ovat järkkäämässä seniorijengille omaa ”Riskiryhmää”, jonka tarkoitus on betraa slangijengiä stydimpään kondikseen. Nimi ”Riskiryhmä” tulee siitä, että saadaan jengille treenattua ”riskimpi bodi”, estämään flygaamisia talven liukkailla keleillä ja muutenkin pärjäämään fyysisissä haasteissa.

Jos olet eläkeikäinen starbu ja haluat betraa fyysistä kondistasi, lähde messiin. Treenataan tunti, pari kertaa viikossa keskipäivän aikaan, kun BBC:n salilla on hiljaisempaa. Näin saadaan osallistumismaksu skäfämmäksi ja on rauhallisempaa keskittyä treeniin. Minä Olli Anikari tulen henkilökohtaisesti vetämään treenit kuntosaliohjaajan pätevyydellä ja yli 50 vuoden liikunnan kokemuksella sun ”personal trainerinasi”.

Riskiryhmään otetaan (kuusi / ryhmä) Stadin Slangin miesjäseniä. Hinta on 20 € kk (5 € kerta, joka on vähemmän kuin röökiaski) ja kurssi kestää kolme kuukautta. Sen jälkeen voit halutessasi liittyä seuran jäseneksi ja jatkaa treenaamista omin päin.

 Ilmoittaudu Marjutille byrooseen tunnuksella: ”Riskiryhmä”, niin saat tarkemmat ohjeet.

”Jengissä on kliffa treenaa”!